laktoskänslig

2008-08-16, 16:00:57 / Kategori: my words
Jag älskar gröt, det är det bästa jag vet just nu. Varje dag (när jag vaknat riktigt) längtar jag efter en tallrik gröt och det händer mer och mer ofta på kvällarna att jag kokar mig en gröt. Det börjar bli lite jobbigt bara att magen promt säger ifrån. Har haft problem med mölk nu kanske lite över ett år, ett och ett halvt. Började som att jag täppte igen i halsen och det var verkligen jätte jobbigt, men nu sätter det sig mer i magen. Har provat druckt laktosfri mjölk men den är inte lite... mjölkig för den är för söt. Ska ändå köpa sån mjölk nu ikväll och prova göra gröt på den för att se om den blir lika hemsk som vitsåsar. Söt och sliskig, inte alls nå gott!

Dessutom är den mycket dyrare än vanlig mjölk. Inte direkt att man vill köpa massa sån mjölk heller eftersom man inte har så mycket pengar, just nu vrider jag och vänder på varenda liten krona... Tycker faktiskt synd om dom som har både laktos och gluten allergi och måste köpa allting speciellt. Kan inte direkt vara varken kul eller billigt. Jag tycker (precis som med mensbidrag) att dom som är överkänslig eller intolerant mot gluten och/eller laktos borde få bidrag eftersom att maten är dyrare. Det slår jag ett slag för idag, mer bidrag till oss som behöver :D

(Jag kommer rösta för mensbidrag och allergibidrag vid nästa val)



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?