110402 - the Carrie diaries

2011-04-02, 13:30:00 / Kategori: my words
Vem var Carrie innan Sex and the City?

Nu får ni ursäkta att det just nu skrivs så mycket om SATC, men det är svårt att låta bli när det råkar vara min favoritserie alla genrer. Att jag dessutom just läst Candance Buchnell's bok the Carrie Diaries är såklart den främsta anledningen.

Så vad tyckte jag om boken? Den var bra, lättläst (den står på vuxna ungdomar hyllan) och hela tiden är det nånting som händer. Men jag måste erkänna att det känns väldigt konstigt att läsa om Carrie som ung, med hennes dåvarande vänner och problem. Och att dom andra tjejerna inte finns med. Det här är alltså en väldigt ung Carrie medans hon är i 30-nånting åldern i serien. Nu väntar jag spänt på andra boken, som oxå ska handla om livet innan SATC, för jag förväntar mig att få läsa om hur hon möter de andra tjejerna. Men om den är läsvärd? Absolut om man vill ha en inblick om den annars så "anonyme" Carrie

Detta är ett tidsinställt inlägg eftersom jag kommer vara på jobbet den här tiden imorgon. Ville mest krafsa ner ett par rader om den här boken innan jag kilar iväg.



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?