Mitt 2008, ett fantastiskt år!

2009-01-05, 13:27:17 / Kategori: my words
När man läser alla dessa bloggar och dom skriver att deras 2008 har varit ett  "fantastiskt år" så handlar det om så mycket mer än vad mitt år har gjort. Jag tillexemel har inte startat en succéblogg som jag tjänat massor av pengar på. jag har inte varit ute och rest nånting, jag har inte heller varit modell och gjort massa bra plåtningar. Mit år har varit ganska tråkigt egentligen, men dock världigt fantastiskt!


- Jag har letat
den perfekta balklänningen, och hittat den!

Viktnergång var behövligt när jag äntligen fick hämta ut klänningen, och i slutändan kunde jag ändå inte ha den eftersom mina revben var för stora... Efter några deppiga dagar så hittade jag äntligen en ny klänning och studentbalen var räddad! Med den här klänningen gjorde jag en helsvängom och istället för att hyra en liknande klänning så blev det en grön och superfin klänning. Med Elin's smink och underbara håruppsättning fick jag känna mig riktigt riktigt fin för en kväll, och det var då jag sprang runt halva stan med hyrd klänning och klackar.

den röda klänningen som jag tuvär inte fick igen och den nya gröna + mig och älsklingen innan själva balen

- Jag var på Birsta för första gången, och Ikea för andra

... och shoppade loss som aldrig förr! Hittade ytterligre en balklänning som inte var jämförbart så fin som balklänningarna, jag såg snarare jätte tjock ut i den! :P Vårat motto den dagen var "för bara så många kronor!"  Haha! Dessutom hittade jag min studentklänning som var supersupersnygg, dock visade det sig när studenten kom att vi var tre stycken i klassen (!) som hade likadana klänningar och ännu fler av mina vänner ;)

bilden är tagen av storebror på självaste studenten

- Jag började blogga här "på riktigt"

Och jag struntar i om folk gillar det eller inte, jag skriver endast för att jag tycker att det är kul och för att jag ibland behöver ventliera mig lite. Jag behöver den här bloggen för att inte bli tokig och gå runt med alla tankar om vad som har hänt och vad som inte har hänt om dagarna. För att ha någnstanns där jag kan skriva om dagen har varit bra eller inte, och för att ha någonting jag kan engagera mig lite i eftersom jag inte har något riktigt intresse.

- Jag räknade ner till studenten!

och gick på fester hit och dit. 100 dagars var en toppenkväll då vi började med att käka på kina, och jag glömde legget(!!) och kunde från början inte dricka öl till maten, men tack vare Bodin fick vi skjuts för att hämta det tack och lov. Sen festade vi hela kvällen på O'larys, drack massa drinkar, missuppfattade varandra och grinade massa, sparkade in i en av väggarna i betong (vilket jag fortfarande har men efter). 

jag, Viktor och älsklingen på o'larys + min blå fot dagen efter

- jag gjorde klart projektarbetet jag & Ella kämpat med över ett halvår

och fick tillslut MVG på det. Redovisningen gick bra, trots att vi var först av alla. Vi hade ryckt våra hår många gånger men äntligen var det över!

- Jag tog studenten femte juni!!

Kan inte fatta att jag klarade det, jätte fina betyg dessutom - bara 3 G!
Under året lyckades jag dessutom skriva mitt sämsta prov någonsin; 0.5 poäng under G-gränsen med lärarn va snäll och gav mig G- iställe för IG ;)  Har aldrig varit så lättad någon gång tror jag :P
Tillbaka till ämnet, studenten var det roligaste jag någonsin har gjort! Vi åt frukost och drack champagne hos våran mentor Kalle, solen sken och alla var på ett toppen humör. Flaket (eller snarare bussen) kom och hämtade oss för att köra oss till skolans aula. Tal på tal och uppfriskare på toaletterna vid lyan. Full och glad kan man säga! Vi gick ut som andra klass på trappan och ögonblicket då jag träffade mamma och kramade om henne "jag klarade det!" fick allting att brista. En sista samling tillsammans med klassen och en sjuhelvetes åktur på flaket. Man kan säga att Åsa var lite förfriskad när hon satte sig i bilden och åkte hem, kramade om morfar och skämdes sen som en åsna pga all spritlukt. Massa mat och vatten för min del, och en massa paket. Visst behöver jag inte säga att jag var lycklig?! Kvällen slutade inte som vi trott, polisen mötte oss bakom ett hörn, sa åt oss att stanna och ville se legget (som jag faktiskt hade med mig, skämt åsido) Om man är född -89, hur gammal är man då? -Nästan 20. haha! polisen hällde ut Christoffer's och Moe's öl medans mina cider fick ligga kvar i väskan.

Innan trappan, A klassen +  jag efter att ha kramat om alla

- Jag fick äntligen min efterlängtade operation

Efter att ha haft gallanfall ett x antal gånger och suttit på akuten 2 nätter fick jag äntligen komma på ultraljud och det konstaterades att jag hade gallsten ( detta var i slutet av december 2007). I mars fick jag äntligen min operation efter ett falska alarm veckan innan. Jag låg nere och väntade på doktorn nere i operations-väntrummet när en annan läkare kom fram och sa "tuvär Åsa, du får åka hem och komma tillbaka en annan dag, det har kommit in ett akutanfall som din läkare måste ta hand om". haha, snopet men samtidigt rikitgt skönt eftersom jag inte hunnit förbereda mig då dom ringde dan innan och sa att jag skulle komma dit och bli inskriven flr imorn blir det av. Veckan efter blev det iallafall av. Jag mådde ganska bra faktiskt, mamma var där under hela tiden (inte inne i operationssalen)  och smärtan efteråt var inte så hemsk iallafall. Jag var uppe på benen och åt och fes på kvällen så dagen efter fick jag åka hem till min älskade Christoffer som knappt tordes ta i mig :P Att jag sen under sommren fortfarande skulle få anfall, det hör egentligen inte hit....

visst ser man att det är jag som har ont i gallan? :)


Jag flyttade hemifrån och blev sambo

Började klara mig själv, städa och diska, nej det var egentligen synd att säga men jag städade iallafall. Betala räkningar, handla mat och allt vad det innebär med att flytta hemifrån. Älsklingen fick nog tillslut och köpte en liten diskmaskin eftersom det alltid var han som fick diska.

den går varm här hemma

jag firade min första jul utan min familj

Mamma jobbade nästan hela julafton, mormor och morfar blev kvar i Särsjön och jag firade jul tillsammans med Christoffer och hans familj. Hade jätte mysigt iallafall! Tomten kom och han har jag inte träffat på år och dar ;) fick massor av mysiga och bra julklappar, tillexempel en micro och sodastreamer (tillsammans med C) och själv fick jag blandannat en nässesär, underkläder, en poncho och en jätte fin lampa som C's gammelmormor hade gjort. Nöjd och glad iallafall:) Vi firade flera julaftnar eftersom vi åkte till mormor och morfar på annandagen, och mamma blev kvar hemma= 3 julaftnar. Mycket nöjd!

Tomten och Rasmus på julafton

Jag började jobba på riktigt

Började sommaren med att börja jobba å Sjöängen som är ett äldreboende. Jag trivdes bra och fick jobba mycket. Jag hade bra jobbarkomisar så det var inget att klaga på, jag trivdes till och med med själva jobbet. I november fick jag jobb som personlig assistent och där trivs jag jätte bra. Jobbar 50% ungefär och det blir ungefär 70 timmar /månad, beroende på om det är skollov under månaden eller inte. Förra månaden jobbade ja tillexempel 77 timmar medans nu i januari så jobbar jag 101. Jag tycker att det är riktigt roligt att jobba med människor så jag tror aldrg att jag kommer sitta inne på ett kontor och stirra in i datorn.

Min älskade lillebror Benz fick somna in

Efter att ha fått rävskabb och bitit upp halva rumpan och på grund av pappas astma fick världens finaste hund, min lillebror, somna in och komma till hundhimmelen. Jag saknar dig och jag kommer aldrig glömma dig! <3


Jag la gammalt groll bakom mig
och tog upp kontakten med min gamla bästa kompis som jag alltid saknat att ha i mitt liv. Nu finns hon där igen, även om jag vet att det aldrig kommer bli som förut.

jag köpte mig en egen bärbar dator

och kom lindrigt undan med bara 4200 kr för dator, väska, extra ramminne och antivirus. Min dator har blivit mitt nya liv och jag  tror inte min sambo gillar den lika mycket som jag :P

Våran familj fick tillökning

I november var vi och hämtade chillorna Uffe&Göran hos min kusin. Vi har letet garderober som tokar och när vi äntligen hittade en så blev det till att bygga! Andra buren vi byggde iår, den första blev dock inte lika lyckad :) Uffe&Göran är två små tokar som tycker om att busa och käka russin, dom brås på matte tror jag eftersom dom är såna gottegrisar :P Uffes speciallite är att riva allt som går att riva, så som tapeter, och skutta runt rakt upp i burtaket och springa med världens fart längst ner i buren. Göran däremot är lugn (han är älst och Uffes pappa) och nyfiken. Han gillar att vara med om man bakar eller lagar mat. Ångrar inte en sekund att vi hämtade hem dessa busungar.


Göran i husses famn, första kvällen här


Jag var på yran, full&glad, och sa hejdå till min bästis

Yran var så sjukt kul i år! Susanne var här och vi hade så jävla roligt! vi började med att käka plankstek här hemma, tillsammans med mamma (och älsklingen såklart), vi drack vin och så till maten, flamsade, skrattade och blev allmänt fulla! Gick ner på Magnus Uggla, det kunde äga, och sen vidare ner på stråket där någon (hosthost, inte jag) inte fick komma in i första tältet eftersom hon sluddrade lite mycket ;) HAHA! Träffade massa folk och hade så kul! Tills jag skulle säga hejdå till Ella som skulle åka till Genéve dagen efter, och bli borta ett år var det tänkt. Mindre roligt men tillslut insåg jag att Ella kommer tillbaka och vi kommer fortfarande hålla kontakten. Kvällen avslutades med kebab och en promenad hem. Alltid lika roligt att vara med bästavännen Susanne! som jag förövrigt inte har träffats sen dess....



Oj va mycket som har hänt under året, och det är ändå bara ett urval av vad som har hänt. Året har varit så jävla roligt, även om det varit massor av tråkigheter oxå. Men nu ska vi blicka frammåt och göra 2009 till ett lika bra år som 2008 va! Har ni några nyårslöften förresten? Mina är att jag ska ta körkort och att jag ska förverkliga min dröm som är att åka till Thailand och Tigertemplet och klappa riktiga tigrar! Kram på er!


Marielle

Lät väl kanske inte kul alls med tvättstuga som är dålig och vaktmästare som tejpar avloppsrör. Här har vi helt nya maskiner + tumlare i tvättstuga och till och med tillgång till nya matkällare och stora förråd. Det är skitbra här. Synd att ni inte vill bo i brunflo och i en sån här liten lägenhet. Hoppas ni hittar något bättre. :-) Härlig krönika förresten! Kram



2009-01-05, 18:02:39 URL: http://marielletorgersson.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?