sjuk

2008-10-09, 23:40:56 / Kategori: my words
"du får krya på dig gumman saknade dig på jobbet"
Är det inte såna här kommentarer man bara älskar att få? Åh, gumman du är för söt!

Som ni kanske förstår så sjukanmälde jag mig i morse, inte alls så kul. Skulle ha jobbat 4,5 timmar men för det första så har mitt huvud varit som en ballong som kännts som att den skulle spricka när som hellets och för det andra så vill jag inte bli sjukare än jag är och har varit. Nu mår jag faktisk lite bättre men jag kommer ändå hoppa över kräftskivan med jobbet imorn. Men vi ska skjutsa Carina så jag kanske kikar in och säger hej ändå :)

Appropå jobbet så hade öp en artikel om Sjöängen idag + att tv4mitt hade ett. Det är så att jobbets larmtjofft kraschade i fredags, vilket inte var så bra. Jag hoppas dom lagar det snabbt, både för oss som jobbar där och för dom boendes skull. Tycker det är lite trist att det blåser upp (trots att det är bra eftersom det faktiskt handlar om våra larm!) för carema har legat i vinddrag förut. Jag tror att många (jag och min egen mamma tillexempel) har skaffat sig många förutfattade meningar om carema utifrån det vi läst i tidningarna. Men ingen är perfekt, så är det bara. Nån kanske tror att det är slick i röven det här, men jag gillar faktisk Sjöängen, annars skulle jag aldrig ta på mig pass där! Så det beror inte på att jag inte vill hamna i bad situations och för att Carina, min goa svärmor, är min chef. Nej du tack, jag gillar stället trots att det finns brister- det finns det ju överallt!

no more jobtalks!
Jag och älsklingen har legat och tittat på tv och film hela dagen. började med 30 minuter på Then she found me, följt av  The Andromeda Strain, nån miniserie som älsklingen laddat hem och halva Jakten på lycka. Efter det kollade vi på Sex And The City filmen - ÅH jag älskar den! och nyss kikade vi på Meet Dave. Den sista filmen var skitskön, den rekomenderar jag verkligen om man vill se en rolig (och sjuk) film. Jag har suttit och virkat idag oxå, gjorde klart första vanten och sen började jag på andra där jag bara har fingrarna och "locket" kvar. när båda är klar så ska jag dekorera dom med grönt garn och det kommer bli asläckert! Har redan flera par vantar jag ska vira, ett par åt Rasmus och ett par åt Ella-pella, tror jag iallafall. Sen ska jag virka mig en mössa. Vill försöka mig på en såndär snügg blomma som Anja gjorde, så tell me - how did you do? ;) :D

Nu ska jag göra mig iordning för sängen, läsa en skvätt och sen skönhetssömna.
Idag köpte jag (okej fick eftersom C betalade) ett lakris te- gissa hur mycket jag gillar det! tock bara lite mycket honung så imorn till frukost ska jag minsa dosen lite och det kommer bli perfa! Godnatt sötnosar.

Anja

Jag såg också artikeln i ÖP om Sjöängen, det är klart att dom skulle skriva om det! Tycker bara att dom kunde ha fokuserat lite mer på att det var kommunens fel, för nu såg det bara ut som om det var Caremas fel.

Angående blomman, jag har försökt virka en sån en gång till, och det går fan inte! Man får improvisera och repa upp och göra om tills man blir nöjd :)

Vad gör du på måndag? Har du lust att typ äta lunch på stan eller nåt?



2008-10-10, 12:06:18



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?