110128 - vad är det för mening med att sakna?

2011-01-28, 19:10:10 / Kategori: my words
Vissa dagar blir jag sådär extra känslig och saknar vissa personer mer än annars. I årsskiftet bestämde jag mig för att sluta bry sig om personer som inte bryr sig om mig som jag bryr mig om dom. Såna personer som egentligen bara hör av sig för att prata om sig själv hela tiden, om de ens hör av sig alls. Energitjuvar. Jag har haft många såna runt mig i alla år, och som hela tiden får mig att tveka på mig själv och må sämre än jag borde. Jag har några få vänner som finns där för mig oavsett vad och som älskar mig för vem jag är. Och jag vill lägga all min energi på att umgås med dom för att se dom le istället för att gå runt och undra vad det är för fel på mig. Nånting måste det ju vara som är fel på mig eftersom jag umgås med vissa personer dagligen och som efter ett tag slutat höra av sig helt. Det gör mig ledsen även om jag inte försöker visa det. Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig för egentligen vill jag bara skriva vem jag menar och få ur mig allting. Senast idag skrev jag ett sms "varför hör du inte av dig längre, har jag gjort någonting fel?" för att sedan radera meddelandet. För jag ställer mig frågan Är det värt det?! Vem säger att det är mig det är fel på och inte den andre? Jag tänker inte skicka det där meddelandet för att gå tillbaka till en "vänskap" där jag inte får den glädjen och gemenskapen som en vänskap ska innehålla. Men jag skulle gärna vilja veta vad som gick snett, om jag kunnat gjort nånting annorlunda för att det inte ska hända igen. Samtidigt tänker jag på vad jag bestämde i nyår, att sluta bry mig om personer som inte bryr sig om mig på samma sätt. Men varför ska det vara så svårt dom här dagarna?

Jag tror jag tänker för mycket.



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?