110125 - det där med att vara hundägare...igen.

2011-01-25, 19:07:43 / Kategori: my words
Dra en lång historia kort:
För knappt två veckor sen åkte jag med Big till vetten. Hans ögon hade börjat rinna så himla mycket att jag var tvungen att kolla upp det. Handlar det om ögonen vågar man inte vänta! Väl där vände dom upp tredje ögonlocket och alltihop var som en enda stor irriterad knöl - tänk er en vindruvsklase. Dessutom var det helstopp i tårkanalerna, inte helt ovanligt hos valpar/unghundar. Inte konstigt att ögonen rann. Fick gå hem med kortison, antibiotika och en skitfånig tratt. Idag, tolv dagar senare, var vi på återbesök och det såg jätte bra ut! Han är inte lika svullen och irriterad och dom flesta knölarna är borta. Dom sista ska vi behandla nu några dagar. Dessutom har vänstra tårkanalen lösts upp helt av sig själv. Den högra bestämde vi oss för att spola rent så även den är bra nu. Stackars min lilla kille mår inte allt för bra sedan han fick lugnande, men nu har han inte längre ögonen fulla av "grus".

Efter besöket hos vetten bjöd jag in mig på frukost hos mamma, vilket ledde till sällskap på en långpromenad, lunch och hundvakt medans vi åkte och handlade. Mamma är bra ;)


såhär rinnigt var ögat då jag bestämde mig för att springa till vetten. Nu är han inte alls så längre, men tuvär har jag ingen bild att visa på min dator så det får bli sen.



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?