110103 - i år ska jag.

2011-01-03, 16:35:21 / Kategori: my words
Idag kickstartar vi det nya året med nyttig mat och träning. Jag gissar på att många där ute har som nyårslöfte att banta, träna mer och aldrig mer äta godis. 

I år satsar jag på att lära mig vara hälsosamt. Alltså få till en naturlig vardag med båda god och nyttig mat, unna mig gottigheter någon gång i bland, sluta hetsäta och samtidigt sluta låta bli att inte äta flera utav målen under dagen och istället äta destomer på kvällarna. Jag vill få in en bra rutin på träningen 2-3 gånger i veckan tillsammans med att äta hälsosam mat. Jag vill känna mig gladare och starkare i både kropp och själ.


Jag är trött på att kolla mig i spegeln och känna att den där människan är hemsk, ful och äcklig. Jag vill vara nöjd med personen jag ser och inte vilja ändra allting. För tjock, för stora lår, för små bröst, hängiga armar, knubbig näsa, skeva ögon varje gång jag sminkar mig, kobent (det säger mamma att jag är så tack för den). Antingen är man för mycket eller för lite. Aldrig lagom.

I år ska jag lära mig att tycka om mig själv och jobba för att min självkänsla ska bli starkare. Jag ska ta hand om min kropp och sluta upp med de dumheterna och lasterna jag tagit till mig. I år ska bli det år jag lär mig tycka om mig själv för den jag är.

Petra.

du, det lät som en sjujäkla bra löfte! huvudsaken är ju att man mår bra i sig själv, tjock eller smal. lycka till, jag hoppas det går bra!



2011-01-05, 11:45:06 URL: http://petraerika.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?