jag vill flytta, men ändå inte...

2009-01-06, 22:56:29 / Kategori: my words
Just nu ligger jag i sängen, ska betala två räkningar och så har jag tittat runt lite. Har funderat en hel del på lägenheter idag och hur jag (vi) skulle göra om vi inte får nån lägenhet snart. Vårat andrahandskontrakt börjar lida mot sitt slut, nu i februari faktiskt, och det får jag lite panik över. Men samtidigt har vi inte hört annat så vi får nog bo kvar.

Vill vi bo kvar och satsa på att få förstahandskontrakt iställe? Slänga ut alla möbler som inte är våra och fråga lite snällt (snarare kräva) att vi ska få omgjort här, även om tvättstugan knappt funkar?!
Eller ska vi bo kvar här och ta skiten och söka söka söka alla lägenheter som går att söka?

När jag tog upp det med sambo-bambo så berättade han att nån granne i andra trappuppgången (och våran toppengranne här nedanför oxå för den delen) har fått omgjort, eller fått och fått, hyresvärden har betalat tapeter och så men dom har fått gjort det själva. HUH?! är han seriös? han anlitar tydligen inte ens nån som gör det åt oss.... Då funderar jag på hur det skulle bli med alla sprickor och hål i taket, skulle dom lämnas som dom är?!

Jag känner att jag måste ringa till han i morn i annat ärende (det drar fruktansvärt från vardagsrumsfönstret och det håller inte när vi har soffan där nu) och då ska jag fråga lite fint OM vi skulle ha chans på första handskontrakt och hur det skulle bli om vi skulle vilja göra om här.

Jag önskar verkligen att vi hyrde av nått riktigt företag iställe för privat, då skulle vi iallafall haft lite bättre standard och så skulle sakerna bli riktigt gjort.

Ett exempel bara; När mamma och jag flyttade till stan så klagade mamma på uteplatsen som var vind och skev, han som har hand om området sa att det skulle fixas. Dock fick mamma vänta och vänta och när hon ringde och pikade honom så sa han att det inte var deras område och att det skulle mamma få fixa själv egentligen, men eftersom att han hade lovat så skulle mamma få det iallafall. Sagt och gjort, en morgon var dom där och fixade till uteplatsen riktigt bra.
Något som aldig skulle hända här!



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?