dags för uppdateringen

2009-01-26, 14:50:06 / Kategori: my words
helgen har varit fullspäckat, och otroligt kul.

I fredags gick jag på stan med Elin och Matilda. Köpte leggings, Bruno Banini-parfymen, ett armband, ett halsband och ett par örhängen. Efter att ha lagat mumsig middag tillsammans med älsklingen, Fläskfilé i choklad och apelsinsås med ris, så gjorde vi oss iordning för att gå på Revy med mormor och hennes syster Annmarie. Så sjukt roligt! Gå nästa år, det är lätt värt det! Efter revyn va både jag och älsklingen sugen på att gå ut och ta en öl, så när vi satt hemma ringde Ella och skulle ha med oss ut på G3. Sagt och gjort, spenderade resten av kvällen där, hade faktiskt kul och träffade saknat folk. dock märks det hur lite man dricker nu för tiden och att man äter annorlunda, blev lagomt rund under fötterna på väldigt lite. Billigt å bra!

På lördan vaknade jag sliten som få och med världens mensvärk. Inte alls kul! Tove&Moe kom och hämtade oss och så åkte vi ner på stan och shoppade lite mer. En röd lite mindre plånbok och en beige mysdress. Mysdressen är hur skön som hellst, lätt värd de 200 kronorna den kostade! Sen åkte vi iväg upp på lillänge, köpte the alcohol, och handlade mat så vi kunde göra plankstek och fruktsallad. MUMS! Åkte hem och lagade maten, vilket tog hur lång tid som hellst. Men det var lätt värt att vänta för det var så otroligt gott! När vinet började ge sig tillkänna så gick vi ner till bowlingen. Felet var bara det att jag hade ett asfint vinglas som jag inte kunde ta med mig, därför letade jag fram burken. Väntar fortfarande på bilden från Moe (eftersom min kamra pajjade). Höhö, är man fundig så är man. Väl inne på bowlingen så vann jag första omgången med mitt turnummer- 6 poäng. Omgångarna sen verkligen sög! Var så sjukt dålig så jag trodde jag skulle gå å be dom he upp grejerna för rännorna. Men killarna var söt nog att verkligen försöka ge oss en chans, puss på er!
Väl hemma igen käkade vi fruktsallad, och sen höll alla på å somna.

På söndan när vi vaknade var jag ännu mer sliten och hade ännu mer mensvärk. Kunde det bli bättre? Vi gick ner på stan, tog en kaffe med Moe och sen gick vi och käkade Thaimat på paviljongen, huuuur gott som hellst! Stekt ris, oxfile, ägg och grönsaker. och massa stark sås. Rullade därfrån och gick hem till Sasse och hjälpte han med att flytta kylskåp&frys. Sen var det dags att gå hem, ta på sig mer kläder och sen ta bilen ner till Biostaden. Vi såg Benjamin Buttons otroliga liv . Så sjukt fin film! Alla som inte har sett den- se den!!
Dock hade jag ju gallanfall som höll i sig i stort sett hela filmen, mådde illa och ville bara spy så att jag kunde åka in på akuten så dom får kolla upp vad det är, om stenarna har kommit tillbaka eller vad det är. Iallafall så gjorde jag inte det och det gick över efter några timmar. Tack och lov fick jag somna som jag skulle.

Imorse när älsklingen klev upp satte jag igång telefon, hade på lägsta ljudet och ingen vibration på, utifall att. Tur var väl det för 20 över 8 ringde nån och frågade om jag kunde jobba på förskolan på Solliden mellan 9-13. Yesyes, som tur va va mamma kvar hemma så jag fick skjus upp dit och hon visade vart det va, i samma hus som hon jobbar i;) höhö, det gick bra iallafall. Skönt att få in fötter lite här och där, det behövs nu i februari vill jag lova...

MEn fy bubblan vilket inlägg. Hatar att läsa såna själv så jag fattar inte varför jag skrev såhär långt. Helt onödigt egentligen. Jaja, men det var min helg iallafall.



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?