Tips på mellanmål

2009-02-08, 21:22:16 / Kategori:
Som både du och jag vet så bör man äta flera mellanmål om dagen för att inte bli vrålhungrig och slänga i sig maten när man väl har den framför sig. När jag ändå är igång med andra tips så fortsätter jag här.

Frukt
De flesta frukter kan man äta med gott samvete, men söta frukter som banan ska man vara lite nogare med. Som äpple och apelsin kan man äta med gott samvete.

Skorpor med ost
2 skorpor
1 msk mjukost
paprika

Kräm och skorpa

2 dl bär, tex hallon eller blåbär
1 dl vatten
½ msk potatismjöl
1 dl lättmjölk
1 skorpa

Riskakor med cottage cheese
2 riskakor
3 msk cottage cheese (keso)
1 päron

Bananrån
4 smörgåsrån
1 banan
kanel

Glass med bär
1 dl glass
valfria bär


Tuvär är jag dålig på att äta andra mellanmål än frukt, men glassen låter lockande, eller hur?

Emelie Sundin

Ja mums med glass och bär. :D



2009-02-09, 18:40:03 URL: http://wilmen.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?