måndag, ny vecka!

2009-02-09, 11:12:36 / Kategori: my words
Vaknade 9 imorse, ungefär som vanligt. Sitter fortfarande i soffan me täcket och datan i knä, hur skönt som hellst! Har just ätit frukost - fil&all bran regularflingor, nu dricker jag kaffe som blev lite för starkt men det går ner ändå. Ska iväg och köra kelltebells om en timme, sen ska jag hem och käka och gå upp till mamma och hjälpa henne med sofforna.

Jag älskar lunchpassen på fristilen, lagomt mycket folk, lagom längd på passet - man kan ge gärnet utan att vara orolig att man inte ska orka på slutet, och perfekt tid! Jag tränar hellre på morgon/mitt på dagen så att man vet att man orkar och får det ur världen och kan göra annat på eftermiddagen och kvällen. Får se hur mycket träning det blir i veckan, runt 4 pass skulle jag tro.

Ikväll ska jag och Anita iväg på vägning igen. Har inte varit iväg på två veckor och sist gick det inge vidare (-0,2 bara, men det var åt rätt håll iallafall!). Jag hoppas verkligen att det har gått bättre dom här veckorna! Känns som att jag har skärpt mig lite iallafall, mest på veckorna. Dock mäter och väger jag inte maten, fuskar lite med grönsakerna ibland och framför allt fuskar jag men vattnet. Jag klarar inte av att dricka 1½-2 liter vatten på en dag, inte ens när jag tränar- då blir det mellan ½-1 flaska och en sån är 0,5 liter. Sen lite vatten till maten och som mest dricker jag kanske 1 liter om dagen. Så den här veckan blir mitt mål att dricka ungefär 2 liter vatten om dagen. Banne mig om jag inte ska kunna göra det.

På lördag är det alla <3ans igen. Förra året firade vi det i Loke, och jag gav C ett litet kort (men fick ingenting tillbaka;) ) men iår tännkte jag föreslå att vi kan gå på storsjöbadet eller åka långfärdsskridskor på storsjön om vädret tillåter. Bara göra nånting tillsammans utöver det vanliga. Sen på kvällen ska vi iväg och fira älskade Elin som fyller tant - höhö, nej men 22 iallafall! 

Jag förstår att alla <3ans medför ångest för många, det gjorde det för mig oxå för nåt år sen, men när man har partner kan det vara så mysigt. En perfekt dag att göra nåt man annars inte gör. Men för många innebär det att vara ensam med ångesten eller en klump i magen när man ser alla gå runt och är så överdrivet kära och ger kort till höger och vänster.. Skänker er en extra tankte iår, även om det inte får ensamheten att fly.

Nej nu ska jag ringa mamma och göra mig iordning för passet. kram



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?