mina muffins

2008-09-30, 21:08:36 / Kategori: my words
förutom att våran ugn är cp-varm, den lyckades bränna mina muffinsars botten, så blev dom faktiskt riktigt goda :) Näcta gång ska jag dock ta mindre honung (för dom blev riktigt söta eftersom det är så mycket honung i dom) och så ska jag hålla i lite havrekli och rågkross i dom, kanske lite pumpa frön och andra frön och sånt. Så blir det lite mer luggmotstånd i dom menar jag. Men det blir ett projekt i sig, nu tar vi receptet :

1/2 l grahamsmjöl
2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
1 vispat ägg
1 dl olja (t ex rapsolja)
1 dl honung
3 1/2 dl mjölk

Rör ihop de torra ingredienserna och de våta ingredienserna var för sig.
Vänd snabbt ihop. Lägg smeten i normalstora formar med hjälp av en sked.
Grädda i 200°C 20 min.
Mycket gott med en kopp te! 

Svårare än så är det inte och man har super goda muffins på mindre än en halvtimme! Toppen när man inte har nåt gott kvällsfika hemma.

Anonym

svar: tackar =D



2008-09-30, 21:20:07



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?