the oprah- show

2008-12-19, 14:47:06 / Kategori: my words
har precis legat i soffan och kollat på Oprah och ätit glass för att dämpa dunket i käken. Idag tog Oprah upp polygami, vilket betyder att en man är gift med flera fruar. Ganska intressant faktiskt men jag skulle aldrig tilläta att C skafffade 2 fruar till förutom mig. I USA är polygami olagligt och man kan faktiskt få fängelse! Det är helt sinnessjukt. Det är ett brott för en man att vara gift med flera kvinnor, (om en kvinna är gift med flera män heter det polyandri)  och dom kan hamna i fängelse medans våldtäcksmän och incestgubbar går fri. Jag vet att det finns många sekter som lever i pologami och det är inte normala familjer, men det finns faktiskt det oxå. Olagligt eller brottsligt?

Jag tycker iallafall man ska ta bort "brotts stämpeln" på det hela, även om jag själv inte skulle vilj leva i polygami.



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?