min plats här i världen, och tankar om en ny.

2008-12-28, 23:43:57 / Kategori: my words
Min nya plats här i v'ärlden är i sängen med datan framför mig, en kexchoklad bredvid mig som sedan sköljs ner med trocadero. vad begär man mer av en söndagskväll som denna?

som ni kanske förstår så har jag legat i sängen ända sen vi kom hem, med undantag när jag hämtade kexchokladen, toabesök och då jag följde med älsklingen ut för att få lite frisk luft  och sträcka på ryggen. Man blir inte särsklillt pigg av att ligga såhär hela kvällen, men vad ska man begära efter en helg i fjällen med en knappt 5 kilometers promenad som det enda ansträngande? Ironiskt, eller hur?


Ikväll har jag suttit och kikat lite på tatueringar. Är grymt sugen på att göra min andra inom snar framtid! Funderar på om jag ska lämna in en liten prydnadsängel till tatuerarna så att dom får göra en skiss över hur den skulle se ut. Den här lilla prydnasängeln fick jag av mamma förra året så därför är den speciell för mig. Jag vill ha någon som vakar över mig när jag mår dåligt och vem skulle göra det bättre än min älskade mamma-ängel?  Den skulle bli i färg, även om prydnaden är bara vit.

Åh, jag blir alldeles varm i kroppen när jag tänker på det, jag vill verkligen göra det här. Ska nog gå iväg till Man's Ruin imorn efter att jag, Tina och Markus har gått på stan. Fråga om det skulle gå att göra (framförallt om dom kan göra en skiss så jag får se hur bra det blir) och ungefär pris och så. Behöver jag säga att jag längtar efter att lägga mig under nålen igen?


Såhär ser ängeln ut som jag tänkte göra. Den blir i färg och inte för stor och inte förliten så den blir plottrig. Vill att den ska se sofistikerad ut. Jag tror den kommer bli supersnygg i färg. Rött hjärta, ljusblå-vita vingar och typ kroppsfärg. Sen funderar jag på å ge den blå/gröna ögon och brunt hår som mamma. Dock har mamma mörk brunt hår, nästan svart och det skulle vara mycket finare med ljust hår. Eller är jag bara fördomsfull eftersom nästan alla änglar på bild har ljust hår? det tåls att tänkas på eftersom den ändå ska sitta där hela livet sen.

Det här kommer bli en väldigt speciell tatuering för mig och ju mer jag tänker på det så vill jag ha den! Min första tatuering är ju speciell tack vare att jag fick den av Susanne, min bästa vän här i livet. Dessutom gjorde jag den tillsammans med henne och mamma och även om motivet bara var ett jag tyckte var snyggt som jag hittat på google så betyder den oxå någonting tack vare allt runtomkring. Men med den här känns det annorlunda, den skulle jag inte göra bara för att den är snygg eller söt, den kommer alltid få mig - vad som än händer - att minnas min älskade mamma och känna hennes närhet oavsett om hon är här hos mig eller borta.

Mikaela

åh , jag tyckte de där lät jättefint! :) en hur bra idé som helst, de tycker jag att du ska köra på. Jag vill också göra en tatuering, som är speciell, men de är ju så svårt. Det där blev jag verkligen imponerad av.



2008-12-29, 00:34:03 URL: http://mikaelalillis.blogg.se/

Susanne

Detta kommer ju att bli en alldeles underbar tatuering!! Jag är ju sjukt sugen på att göra en till... :) men jag får nog hejda mig ett tag tror jag :P Guess What!? Jag kommer hem den 28 januari! :) då får vi äntligen träffas igen bästa vän! Kraaam



2008-12-29, 08:40:12



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?