dags att göra nånting åt den här, igen.

2008-12-10, 22:00:17 / Kategori: my words
Åh, jag är deprimerad! Jag har gått upp så sjukt mycket i vikt att jag snart dör. Jag vill inte ens säga vad jag väger längre för att jag skäms! Jag har länge märkt att magen bara växer och växer men gör ingenting åt det, och så mår jag efter det oxå. jag vill inte titta mig i spegeln eftersom allting bara pluffsar ut och det enda jag ser är att jag ser tjock ut. Jag märker viktuppgången på mina kläder. Jag har ingenting som sitter snyggt längre och inte heller några jeans eftersom dom sprack rakt i ändan! Det enda jag går runt i är mjukisbyxor och leggins. och det är farligt för då märks det inte lika mycket hur fort det går. Jag har varit deprimerad länge nu och efter att min mage har blivit som den är så orkar jag inte längre, jag måste göra nånting åt det här. Precis som jag har sagt länge och det har inte blivit ett piss. Jag blir ledsen varje gång jag ser mig själv i spegeln, glåmig hy och pluffs överallt. Och mitt humör ska vi inte ens prata om. När jag blir arg så slutar det alltid med att jag skriker, åt migsjälv eller åt C, att jag är för fet och äcklig för nånting. Allting har satt sig i mitt huvud och det håller på och kommer förstöra vårat förhållande. Jag kan inte ens känna mig sexig och attraherande längre vilket får sina konsekvenser. Jag fattar inte att jag skriver det här, för det är inget som allmänheten borde kunna gå in och läsa, jag vet inte ens vilka som läser det här! Men jag måste bara skriva av mig lite. Jag måste snart få hjälp för jag mår jätte dåligt av det här. Det här är ett riktigt misslyckande för mig och jag börjar tro att det är en (kanske den största?!) orsaken till varför jag mår som jag mår! Jag måste lägga om mina kostvanor oxå, men det är riktigt svårt när den man bor tillsammans med kan äta precis vad som hellst utan att gå upp ett gram när en själv går upp ett hekto bara av att tänka på godsaker. Och jag skyller alltid på, precis som nu, att jag är av dålig karaktär eftersom jag inte klarar av att stå emot. Det bästa jag vet att att köpa en godispåse från Karamellkungen med massa gott och blandat, äta chips och massor av dipp eller poppa mig en påse popcorn i tid och otid. Sån är jag, och det syns. Jag var jätte duktig förut i somras, då kom jag igång med träningen och åt mer grönsaker och nyttigheter än annat. För en liten stund kom insperationen och motivationen. Sen försvann den. jag tror den flyttade till London ;) (hosthost, kändes piken?! :P)

Jag har lagt upp ett jätte bra träningsshema på iForms hemsida, och det är korta träningspass till en början, och variering med cyckling, löpning och rodd. Sen läggs trampmarskin på utöver det där. Men jag vet inte om jag kommer klara det. Jag har ingen som hellst motivation. Jag vill bara vakna upp imornbitti och vara 15 kilo lättare och mycket mycket snyggare, framförallt smalare! Fan vilken ångest jag har för allting!

Sandra

Hej. Jag säger så här. lägg ner p-staven. Bara ett litet tipps. man kan få viktuppgång av den, miskad sexlust, deprisition, mm, mm. Kanske ska testa nånting annat Åsa lilla vän.:)



2008-12-10, 22:51:29 URL: http://sqvist.blogg.se/

ida

hej när ska vi ses och skulle vi börja träna i hop eller? kram gumman



2008-12-10, 23:50:58 URL: http://flisansgudmor.blogspot.com

Anja

Oj oj, lugn nu!

Det bästa du kan göra är att få C att sluta köpa godis. Det är HELT OMÖJLIGT att låta bli när man sitter där i soffan på kvällen.



Du kan tänka såhär - "en chokladbit = 40 kalorier. 10 chokladbitar = 400 kalorier. Det är 40 minuters löpning"



Då blir man inte lika frestad till att äta, och lyckas man stå emot kan man nästan säga att man sprungit 40 min ;)



För övrigt; dumpa all halvfabrikatsmat. Falukorv, potatismos etc.. Det blir man inte ett dugg mätt av! Satsa på kycklingfilé, ägg m.m. Omelett är faktiskt en jättebra och proteinrik middag!

Allt som innehåller protein blir man mätt av.





Om inget av det där funkar, testa i NÖDFALL Danska Rigshospitalets viktminskningskur. En kompis till mig gjorde det, och gick ner 5 kg på 13 dagar. Minskade 10 cm i midjan.

Man ska bara hålla dieten i 13 dagar, så det är överkomligt!



Hoppas du mår bättre snart, saknar dig :)

Puss & Kram



2008-12-11, 11:27:58

Marielle

Jag tycker att du borde hänga med mig på Fristilen eller liknande någon gång. För jag tycker det här pratet liknar lite mitt, trots att ingen av oss egentligen behöver tänka så!



2008-12-14, 13:03:14 URL: http://marielletorgersson.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?