110329 - mm vi har det så mysigt, kräks.

2011-03-29, 10:19:52 / Kategori: Big - min fyrbenta bästavän!
Imorse vaknade jag av att Big kräktes. I sängen. Riktigt mysigt. Men jag är glad att hunden är lättkräken, han lyckades få upp en senbit av modell större som han tuggade i sig igår. Bättre det än att den sätter stopp. Ja fy tusan vilka grejer han stoppar i sig. Idag var han på tamponglådan igen. Typiskt skithunden.

Jag tror inte att folk som inte har hund förstår vilket jobb det är att ha hund. Uppfattningen är att man bara behöver gå ut på några promenader om dagen sen är det bra. Men så är det inte riktigt, om man inte vill ha en ostimulerad hund. Jag försöker träna på promenaderna likaväl som inomhus. Passivitet och följsamhet. Sitt och konster. Och javisst, ibland tränar jag inte så mycket som vi borde, eller busar hela dagarna. Men om jag märker skillnad på Big! Han är nöjdare och gladare och vår relation stärks. Vi älskar att träna ihop!



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?