110323 - en helt vanlig onsdag.

2011-03-23, 10:09:52 / Kategori: Big - min fyrbenta bästavän!
Jag är fortfarande irriterad på blogg.se - vart sjuttom är appen?!! Utlovad som julklapp, senast uppskjuten till mitten av mars, men fortfarande har ingen släppts. Irriterande så jag funderar på att skita i blogg.se och skriva nån annan stans, jäkligt tråkigt.

Igår var det dags för fortsättningen på hundkursen. Och vad vi jobbade! Big tycker det är så himla roligt att jobba. Och vi har massor att jobba med. Hundmöten tillexempel. Så är det någon som läser som vill träffas med sin hund och träna så lämna en kommentar.
Och appropå hundmöten, vi brukar möta en gammal gubbe med en gammal schäfer, och gubben håller fan aldrig i sin hund. Häromdagen skällde hunden ut Big, och gubben som knappt håller i kopplet börjar säga nej nej samtidigt som han skrattar och ojar sig. Sjukt irriterande! Vad gör han om hans jävla hund gör utfall mot Big? Big är inget mot hans jävla käftar. Sen stannar han alltid och ska låta hunden hälsa och när jag säger nej ni kan fortsätta gå för vi ska inte mötas, så blev han så himla ställd. Men fortfarande ojar sig och sådär. Vad är problemet gubbe?! Håll i din jävla hund och fråga om det är okej att hundarna hälsar!!! Irriterande. Och något som Anja får mig att tänka på, att om jag hade haft en stor hund som morrade och sa "kom inte hit och tro att du är något" så hade jag haft stora problem, men eftersom Big är liten så skrattar folk. Stor som liten hund, det är inte ett accepterat beteende och det krävs väldigt mycket träning för att få bort det. Och det är inte de lättaste! Jag tränar varje dag och jag hoppas det släpper snart!

oj, det var inte hundmöten jag skulle skriva om egentligen, men nu har jag glömt helt vad jag hade på hjärtat. En sista sak bara, lämna lite kommentarer tråkmånsar!:)



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?