100924 - "pappa är fattig"

2010-09-24, 10:32:15 / Kategori: my words
Haha, pappa är rolig han! När jag var liten och frågade om jag kunde få nånting, typ godis eller en glass, så svarade nästan alltid pappa - "nej gumman, pappa är fattig". Efter ett tag (det här minns inte jag utan han har berättat det) så frågade nån om pappa skulle köpa en bil av han. Då¨var jag snabb som attan och sa "Nehejdu, det går inte! För pappa är fattig..." Ni kan tro att dom skrattade när en rultig liten unge säger så om pappas bilaffärer :)

Jag vet inte riktigt varför jag kom på det just nu, kanske för att jag pratade med gôbben igår kanske? Iallafall, inatt kom äntligen den efterlängtade lönen in på mitt konto. Phust vilken jobbig månad det har varit. Sista veckan har vi handlat på rabettkuponger typ ^,^ men ändå har vi ätit skitgod mat! I onsdags så var mamma och jag in i Brunflo där jag hittade karré för under 40 kr (och det räckte till middag igår och två lunchlådor!) och köttfärs för under 25 kr. Dessutom fick jag kycklingklubbor och kotlett av mormor förra veckan, så i onsdags blev det kycklingklubbor med ris och smarrig gräddsås och igår det blev det karré med hasselbackspotatis och gräddsås. Haha, visst låter det som att vi haft hur mycket pengar kvar som hellst?! Egentligen har jag pengar kvar, men de vill jag lägga på soffan hellre än att leka upp dom faktiskt. Moget gjort av mig, eller hur ;)
Sen måste jag bara berätta hur goooood min dumlekladdkaka blev igår!! m-m-m, jag lägger upp receptet efter det här så¨jag kommer ihåg det ;) Anledningen till att jag bakade var ju för att få träffa tant Ela* (förhoppningsvis en sista gång!!) innan bebisen kommer. Full moon, myt eller verklighet? hehe!
Om en och en halv timme sitter jag i spinningsalen på fristilen igen. Hör och häpna; det här är min andra vecka då jag köprt 3 pass/vecka - jag har kopmmit igång med träningen igen!!! Och det känns så jävla skönt, jag älskar det! Sen ska jag hjem för lunch och dusch, sen åker Big och jag ne och möter upp C på stan för käk med Markus och så ska jag äntligen få fixa med presenten till lilla bebismagen. Och så ska vi köpa sele till Big och lite plock som man behöver när lönen kommer, typ mat!! :) Sen ikväll vet jag inte vad som händer, men jag slår vad om att jag kommer trivas iallafall :)



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?