101005 - snabba ryck ibland..

2010-10-05, 14:43:37 / Kategori: my words

Egentligen skulle jag ha varit på gynmottagningen 13.30 idag för att kolla upp spiralen jag satte in i juli (har ont och kramper framför allt mot höger äggstock) men jag ringde imorse och skyllde på att jag var magsjuk och inte kunde komma eftersom jag kände att det blev för kort tid när jag börjar jobba klockan 15. Så istället har jag tillbringat dagen på en långpromenad med min kära mrBig, satt upp hyllorna som ni såg i tidigare inlägg, flyttat över en ny bloggdesign men inte fixat till den till min och dammsugat golven. Resten Tar jag imorgon då jag slutar 8.30 och har då hela dagen på mig att städa och plocka här hemma. FSitter och funderar på vart jag ska börja imorn, därför jgör jag en liten lista på vad som ska göras :
- tvätta kläder (om det finns tid i tvättstugan)
- skura golven
- dammtorka
- diska och städa köket
- ev. göra i ordning städskrubben så att grejerna får plats
- flytta tillbaka gamla soffan till sovrummet
- gå upp med massa grejer till förrådet som just nu står i hallen och tar upp plats
- åka iväg med gamla vardagsrumsbordet till mamma
- städa garderoben
- städa burarna till djuren
- gå iväg med skräp
- laga mat
- städa datorrummet (eller så lämnar jag över det till C kankse?!)
- hämta datorsladden på kvantum om den kommit
- höstrensa ute i rabatten och städa ihop på uteplatsen
- fixa bättre ordning i förrådet
Ja som ni ser är det en hel del som måste göras här hemma, inte allt på en gång för det gäller ju att prioritera. Det känns sådär att jag är ledig tills på måndag efter det här passet, för det finns så mycket jag måste göra här hemma.... Men det är bara att börja beta av imorgon när jag slutar :)

Sofia

Ska du på Kvantum kan du väl hojta så kan vi hejjas iaf! :D



2010-10-05, 22:25:34 URL: http://sofiarebecca.blogg.se/

Sandra - I Min Rosa Bubbla

Det är bra, är lite trött bara :P

Vad har du för dig nu då? :)



2010-10-06, 10:55:28 URL: http://sandraorrebro.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?