101006 - så mycket att göra, upd8

2010-10-06, 14:07:31 / Kategori: my words

Phu, nu blev jag både varm och trött, ändå har jag "bara" varit upp med grejer till förrådet (och det finns till och med hiss i huset!). Så en grej att pricka av på min lista.

- tvätta (när det finns tid i tvättstugan, imorn kanske)
- skura golven
- dammtorka
- diska (lovade C att han ska göra ikväll eftersom han inte gjort nåt alls i veckan) och städa köket
- ev. göra i ordning städskrubben så att grejerna får plats
- flytta tillbaka gamla soffan till sovrummet
- gå upp med massa grejer till förrådet som just nu står i hallen och tar upp plats
- åka iväg med gamla vardagsrumsbordet till mamma, på måndag!
- städa garderoben inte det mest prioriterade just nu.
- städa burarna till djuren
- gå iväg med skräp
- laga mat
- städa datorrummet (eller så lämnar jag över det till C kankse?!)
- hämta datorsladden på kvantum när den kommit
- höstrensa ute i rabatten och städa ihop på uteplatsen
- fixa bättre ordning i förrådet en annan gång känns som ett mycket bättre tillfälle!


En snabb update av min lista. Har hunnit med massor, så effektiv man kan vara ibland! Nu är det bara köket kvar (och byrån i sovrummet) som ska städas och dammtorkas, men köket (framförallt disken) lämnar jag tills C kommer hem efter jobb och träning. Dessutom hinner jag inte just nu för nu ska jag ut med Big och sen ta bussen till Pumpen. Känns skönt att ha det mesta gjort iallafall tills man kommer hem, till och med maten är lagad :) 

Förresten, våra utlänska grannar har lagat mat eller nånting. Det luktar rök i hela trapphuset. Tror ni jag blev rädd när det plingade på dörren och typ flera grannar stog där eller? Men förhoppningsvis har det bara blivit bränt och ingen brand.
Men tänk er ett fettigt hår som blir bränt - så luktar det i hela huset.




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?