100825 - in a rich mans world

2010-08-25, 11:12:29 / Kategori: my words
Eller hur är det? Jag är den rika, eller så var det visst inte. Det är dags att betala in restskatten till skatteverket tycker dom, och jag blir 1740 kr fattigare. Fast jag tänkte skita i att betala hela den här månaden, delar man upp det så känns det mindre. Jag ska dessutom betala valpkursen, vilket blir -1190kr.
Och appropå de, snart är det val oxå. Dags att börja sätta sig in i vad alla partier lovar stort och heligt om de kommer till makten. jag är egentligen inte så intresserad av politik och när jag var yngre så sa jag alltid att jag aldrig skulle rösta för jag bryr mig inte. Men samtidigt så kan man inte heller klaga över nånting då man inte röstar. Gjorde nyss ett test, eller valkompassen på SvD, där kan man göra dels vilket block som passar bäst in och sen vilket parti. Det skumma var att jag fick röda blocket men inte nån av de röda när jag testa vilket parti. Inte helt att lite på men det kan ge en hint kanske? Dags att börja göra sig införstådd med vad de "vill" den 19de september (haha, jag skriver säkert fel datum oxå).
måste skriva lite mer skoljobb nu, sen ska jag iväg till Brunflo och hjälpa Pocoloco med att måla :)



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?