middagstips!

2009-03-01, 18:54:59 / Kategori:
Idag har vi ätit en sånhär en asgod middag igen, därför slänger jag in det som ett middagstiops.

Quorn med wok
Quorn filéer
vitkål
paprika
squash (zuccini)
vitlök
lök
olja

Värm quornfiléerna först i micron lite eller ta fram dom så som hinner tina. Stek dem sedan i lite olja.
Skär grönsakerna i bitar och strimla vitkålen. Pressa vitlöken eller skär den små bitar. Stek i olja ungefär 5 minuter så att grönsakerna fortfarande är knapriga.

Suveränt!
Kan inte säga hur mycket grönsaker jag gjorde för jag höftade bara, men gott är det! Om man vill kan man servera med ris til, själv åt jag bara woken. Och självklat kan man slänga i vilka grönsaker man vill.
En middag för 4 points är inte så illa :)



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?