lunch -frittata

2009-01-22, 14:34:18 / Kategori:
Ouch, jag är trött efter Pumpen vill jag lova. Stog hela passet och funderade på vad sjutton jag skulle käka till lunch. Kan man ana att jag var hungrig? Iallafall blev det en vegitarisk fritatta med fetaost som jag rörde ihop- HUR gott som hellst!
Dock lagade jag inte med recept, utan höftade lite bara tills det såg bra ut. Ungefär såhär;


1½ morot
ca 10 cm purjolök
1 ägg
salt, peppar
fetaost


Riv morötterna och skär purjon i strimlor eller små bitar.
Blanda i ägget så att det binder ihop till en liten smet.
Salta&peppra och stek sen i lite olja tills den har fått fin färg på båda sidorna,
servera med feta ost till eller blanda i den i geggan.
Gott att servera med en grönsallad till.


Superb! Smaklig måltid :)

Emelie

Måste man ha äckelost? Det lät jätte gott om man tar bort den. :P



2009-01-22, 14:52:37 URL: http://wilmen.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?