frukosttips!

2009-02-08, 20:56:00 / Kategori:
Nu tänkte jag skriva ner lite nyttiga frukosttips till min vän Emelie. De flesta kanske verkar självklara, men jag själv har oxå tyckt att det har varit att hitta nyttig frukost. En frukost med ViktVäktarna är på 4 points, självklart kan man välja fetare alternativ till lättfilen och lättyoghurten.

Müslifrukost
2 dl lättfil
½ dl basmüsli
1 skiva rågbröd med hela korn
3 msk cottage cheese (keso)
1 äpple

Grötfrukost
1 dl fiberhavregryn
2 dl vatten
1 dl lättmjölk
1 msk äppelmos
1 skiva knäckebröd
2 skivor skinka
tomat/gurka

Smothie
2 dl frusna blåbär (eller andra bär
1 dl lättmjölk
1 banan
1 kiwi
1 skiva rågbröd med hela korn
1 tsk lättmargarin
2 skivor saltkött
paprika

Flingfrukost
3 dl lättfil
1½ dl fullkornsflingor (exempel Regular från kellogs)
½ rivet äpple
1 skiva knäckebröd
1 msk leverpastej
tomat, gurka

Mannagrynsgrötsfrukost
1 portion mannagrynsgröt på lättmjölk
1 dl lättmjölk
1 dl bär, tex. hallon
1 skiva knäckebröd
1 msk mjukost
paprika

Smörgås med ost och skinka
2 skivor rågbröd grovt med hela korn
2 tsk lättmargarin
2 skivor skinka
1 skiva ost
tomat, gurka, paprika

Bullfrukost
1 grov frukostbulle
1 tsk lättmargarin
2 skivor saltkött (eller skinka)
2 msk cottage cheese (keso)
2 tsk marmelad
tomat, gurka


Jag hoppas ni har fått lite tips på goda, nyttiga frukostar! Kram

Emelie Sundin

Smasken. Men orkar man äta allt? :P



2009-02-08, 21:07:45 URL: http://wilmen.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?