Gulligullan, nu är vi hemma!

2009-04-14, 22:00:44 / Kategori: my words
Hemma igen! Åh vilken välbehövlig semester! Trots att vi bara varit borta 2½ dygn så känner jag mig mer utvilad än efter tor, anågra dagar i Särvsjön. Konstigt, men så är det. Har inte tänkt på jobbet en endaste gång! Och det har känts skönt. Har haft annat att tänka på, så som sprit, taxfree och shopping ;)

Åkte i söndagsmorse, från Loke, klockan 7. Var inte nere i Stockholm föräns strax efter 2. Bilresan gick faktiskt ganska snabbt, sov lite titt som tätt. Dock lyckades älsklingen bli sjuk och satt med feber och mådde piss. Själv mådde jag som en gud som slapp köra alls och lyckades undvika åksjukan helt och hållet. När vi kom ner fick vi skjuts ut i hamnen utav en släkting till Markus, checkade in med hjälp av nån som jobbade där och sen var det bara att kliva på. Hytten var 11 kvadrat  och avloppet luktade illa, men vad kan man förvänta sig för knappt 500 per person? Är sjukt glad att vi inte tog nån billigare hytt, för det hade inte varit fräscht. Gick runt och inspekterade båten och tillslut lämnade vi hamnen. Gick och inspekterade båten och köpte litte vin och bailyes till kvällen, sen giock vi tillbaka till hytten och började dricka. Blev några glas vin innan vi gjorde oss iordning och gick ut för att ta en drink eller två i baren. Var inte så mycket folk, mest medelålders, och drinkarna smakade skit eftersom dom bara använder äckelsprit (koskenkorva, det säger väl allt - rysk fulsprit som ger en jävla eftersmak). Efter en drink var vi helt slutkörda, gick och köpte en macka och sen blev det sängen för våran del.

Efter en sisådärs sömn den natten så vaknade vi iallfall och gjorde oss iordning för en dag i Tallinn. Men först blev det frukostbuffé, snacka om riktig frukost! Och god! För min del blev det mannagrynsgröt, en baguette, juice och melon, Gah, va gott det var! Sen var vi fitforfight för att ta till oss massa av vad Tallin erbjöd. Det blev en sväng i gamla stan och sen hittade vi ett köpcentrum där vi först käkade lite lunch och sen lämnade jag och Tina killarna där så att vi kunde shoppa i lugn och ro. Det första jag la märke till var deras konstiga skor. Visst dom va fina och så, men jag fattar inte meningen med klacken, för det första var den ruskigt hög (på nästan alla skor) sen var den groteskt tunn. Aldrig nånting jag skulle kunna gå i. Men shoppade gjorde jag. Fick med mig en guldig tunika, en rosavit-spräcklig tunika och ett vanligt svart linne. Riktigt fina, bilder kommer imorn eller så. Efter klädesshoppingen tog vi oss till en billig spritbutik vi sett under vägen till centret, och där blev det ytterligare lite shopping. Dock bara en amarula  till mig själv, och en Vanatallin till mamma, sen visste jag inte vad jag skulle ha mer så det fick räcka (delade oxå en platta cider med Tina). Gick tillbaka mot båten men först gick vi in på Vinestore så killarna fick köpa sina 75or Smirnoff Ice. Haha, lite fula faktiskt :P
Vi käkade middagsbuffé senare på båten och det var oxå hur gott som hellst. Självklart fanns det nått att klaga över, men efterrätten var såååå maffig att jag inte kan skriva annat än att det var jätte gott. Kan säga att jag tycker ni ska ta buffé om ni åker iväg på kryssning, vi trodde det fanns fler ställen att äta på, men det var bara svindyrt eller "fastfood", alltså mackor. Sen blev det hytten igen och mera vin & bailyes. Gick och satte oss i baren igen på kvällen, men det var lugnt oxå då, så vi blev trött och gick och la oss igen. Låter kanske trött men det var riktigt skönt efter en heldag ute!

Och så imorse klev vi iland och blev hämtade av en annan släkting till Markus, blev bjuden på frukost (ingen buffé imorse snäl som man är...) och sen åkte vi förbi Arlanda där vi hämade upp Anton som lägligt kom hem tidigare på morgonen. Riktigt less på att åka bil, men nu har vi kommit hem. och slönt har det varit! har suttit och druckit lite amaroula här när jag har skrivit, riktigt gott, en liten sängfösare kan man säga ;)

Nej nu ska jag göra som tuffa brudar gör, gå och lägga mig! Godnatt,
(bilder kommer)



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?