en sjukt lång dag!

2008-09-12, 21:16:22 / Kategori: my words
som jag skrev tidigare så missade jag bussen alldeles när jag kom ner till busshållsplatsen så jag fick ta en pormenad in till stan. Vilket bara tog en kvart och det var riktigt skönt faktiskt. väl på jobbet så inser vi att det är ingen ordinarie, bara vi 3 tjejer som ska vara uppe, ingen deligering och bara en ordinarie på hela placet. Den enda ordinarie var tvungen att dela medicin på 3 avdelningar + ta upp alla på avdelningen hon var på, alltså gul. trots att vi blev lite sen så gick det faktiskt riktigt bra, fick lite smått panik men det gick gallant.

Senare på dagen så insåg vi att det saknades folk på kvällen, vilket innebar att en person skulle få vara på en avdelning själv, vilket oxå är den tyngsta avdelningen. Tyckte synd om den här personen så jag sa att jag kunde stanna kvar. Det värsta på hela dagen var min 45 minuters rast. på den 45 minuters rasten så var jag ute och gick ungefär 20 min, sen satt jag på avdelningen och höll på å avlida av trötthet och ont i magen. Egentligen när man jobbar heldag så brukar man ha iallafall 2 timmars rast. Fick kanske skylla mig själv när jag inte gick tidigare eftersom det var lignt då. men det gjorde jag inte. Iallafall så slutade jag halv 9, så jag är helt slut efter dagens jobb! Känns som att jag har jobbat en lördag-söndag för då brukar man jobba såna pass..

Nu när jag kom hem så öppnade jag en cider och nu är jag påväg till sängen. Huvudet snurrar, känns som att jag redan känner av min cider? kanske bäst att duscha och sen krypa ner i kojs. Ska nog be älsklingen koka en gröt till mig medans jag står i duschen. han har ändå inget bättre för sig än å spela xbox360 med Fuzzy, Koss och Viktor som snart kommer. Ha så kul ikväll alla partynissar, själv ska jag hälsa på John Blund alldeles alldeles snart!


ps, vad ska jag göra imorn om inte att gå på Body Pump släppet?

Chatrine

Grattis på namnsdagen, Åsa :)



2008-09-12, 22:16:28 URL: http://chatrines.blogg.se/

Anja

fy fan vad du retas Åsa!!! :D jag vill också på pump!



2008-09-13, 00:58:07



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?