fredag, äntligen ledig igen!

2008-08-22, 09:29:43 / Kategori: my words
Igår efter jobbet var jag mer än helt slut. Läste lite bloggar medans jag kokade mig en grahamsgröt och kröp sen ner i sängen och lästa Vecko Revyn (min favorittidning). Idag fick jag ett barskt uppvaknande av älsklingens väckarklocka, klockan 8. Kändes intealls kul att vakna då men såklart kunde jag inte somna om- kan det bli mer typiskt?!

Mina planer för dagen är att göra mig en god frukost även om jag inte har varken avokado eller makrill som jag blev riktigt sugen på precis i det ögonblick jag skrev god frukost. Jaja, jag ska koka mig en gröt och käka lite frukt efteråt. Efter frukosten ska jag städa och plocka undan lite, ska även städa Piff&Puffs bur och låta dom sättas ihop igen. Tänkte oxå hinna, ehum, gå iväg och träna. Ska kika om dom kör nå Pump- pass idag, annars fria vikter på gymmet :)

Jaja, låter dom att den här dagen oxå kommer gå rätt fort.. Ska oxå betala min pulsklocka så att den kommer snart :)
för visst har jag fattat det rätt att man ska ligga runt 70% av maxpulsen för att bränna mest fett? ;) :D

Förövrigt har bellme.se enriktigt god parfym ideg till härligt pris. Funderar på om jag ska köpa den? :O
See ya later!

Anonym

Det stämmer att du ska ligga på ungefär 65-70% av max för att bränna mest fett. Men då tar du inte i så mkt, så då bränner man inte lika mkt kalorier! Av de kalorier man bränner kommer största andelen från fett.

Om man däremot håller sig på 75-85% av max så bränner man fler kalorier per minut, och även om andelen fett är lite mindre så bränner man fortfarande mer!



Så om du vill ha bättre kondition och komma i bättre form så rekommenderar jag att du hellre ligger på 75-80% :)



2008-08-22, 11:42:53 URL: http://anjablixherrlander.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?